همه چی درباره بچه ها

شیر دادن به نوزاد تاثیرات مثبت فراوانی بر مادر و نوزاد دارد. سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد می‌دهد که تا شش ماهگی به نوزاد تنها شیر مادر داده شود.اما اگر با نحوه صحیح شیر دادن به نوزاد آشنایی داشته باشید این کار به کاری دلنشین تبدیل می‌شود و دیگر خسته نمی‌شوید.

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. پس با ما همراه باشید! بسیاری از مادران از نحوه صحیح شیر دادن به نوزاد آگاهی ندارند و همین امر سبب می‌شود اینکار برای آنها به کاری سخت و طاقت فرسا تبدیل شود.

شیر خوردن بچه

 

درد داشتن سینه مادر هنگام شیر دادن امر عادی است؟

 

بهتر است بدانید که بسیاری از مادران در روزهای ابتدایی شیردهی دردی را در نوک سینه و یا کل سینه خود احساس می‌کنند. این احساس طبیعی است اما با ادامه دادن شیردهی این درد بر طرف می‌شود.

این درد می‌تواند نشانه این باشد که نوزاد به خوبی شیر نخورده است و شیر در سینه باقی مانده است. اما توجه داشته باشید اگر این درد ادامه دار شود زنگ خطری برای ابتلا به عفونت به شمار می‌رود و باید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید. اگر این موضوع را جدی نگیرید خطر ابتلا به سرطان سینه بالا می‌رود.

 

وقتی نوزاد هنگام شیر خوردن خوابش میگیره یعنی سیر شده؟

بسیاری از مادران فکر می‌کنند که اگر نوزادی در حین شیر خوردن خوابید بدین معناست که سیر شده است. اما این موضوع همیشه درست نیست و در بسیاری از موارد نوزاد گرسنه است و بعد از نیم ساعت دوباره نیاز به شیر دارد و همین موضوع شما را خسته و کلافه می‌کند

روش شیر دادن

باید قبل شیر دادن به نوزاد غذا بخوریم؟

این نکته از مواردی است که بسیاری از زنان به آن توجه نمی‌کنند و همین امر سبب می شود که شیردادن به کاری سخت برای آنها تبدیل شود.

قبل از شیر دادن باید غذا بخورید و کاملا سیر باشید. هرگز در گرسنگی به کودک خود شیر ندهید. اینکار سبب می‌شود که بدن شما ضعیف شود و دردهای عضلانی و ماهیچه‌ای شروع شود.

اگر کودک سینه شما را گرفت نشان دهنده این است که گرسنه است و هنوز سیر نشده است. همین کار از دوباره کاری شما برای شیر دادن جلوگیری به عمل می‌آورد.

اگر نوزاد شما در حین شیر دادن خوابید بهتر است او را به آرامی از سینه خود دور کنید و پنج دقیقه صبر کنید. ممکن است در این زمان نوزاد از خواب بیدار شود و شیر بخواهد. اگر از خواب بیدار نشد بهتر است سینه خود را به دهان نوزاد نزدیک کنید.

روش شیر دادن به بچه

 

 

 

 



تاريخ : پنجشنبه 4 / 10 / 1399 | 2:59 | نویسنده : نازنین |